Brandingstrategi og kampagner

Lær at arbejde med organisationens identitet og image i forhold til dens netværk af målgrupper og stakeholdere.

Strategisk arbejde med branding- og kampagnestrategier
Kurset henvender sig til kommunikatører, ledere, journalister og andre der vil dygtiggøre sig i at arbejde strategisk med branding- og kampagner og i at kunne håndtere værktøjer fra identitetsdesign over storytelling til netværks- og imagekampagner.

Dine egne og andres strategier
Kurset giver en teoretisk og begrebsmæssig forståelse for image- og brandingprocesser i bredeste forstand. Det ruster dig til at udvikle egne strategier og forholde dig til andres, herunder marketingenheders og eksterne bureauers.

På kurset lærer du om:

  • brandingarbejdets relevans, rolle og udfordringer i forhold til forretningsudvikling, innovation og CSR
     
  • brandingstrategier og -processer, positionering og scenarievalg. Herunder om brandhierarkier og -arkitektur, logo- og designprocesser, samt værdidifferentialer
     
  • kampagner, herunder netværkskampagner og sociale mediekampagner, deres tilrettelæggelse, koncept og kreative udtryk
     
  • identitetskonstruktion og interne kampagner
     
  • storytelling, kreativitet og involvering i samme

Tidligere kursister om kurset:

“Branding er noget lidt fluffy noget, men jeg har fået nogle helt konkrete, praktiske værktøjer og noget teoretisk viden om, hvordan man gør.”

- Lise Kinch, Salgs- og Marketingchef, Experimentarium.

“Jeg er blevet i stand til både at vejlede og præge ledelsen, så vi sikrer, at vi udpeger og formidler de vigtigste visioner og budskaber.”

- Mogens Vindbjerg, Kommunikationsrådgiver, Boligkontoret Århus.

På kurset møder du

Mie Femø Nielsen

Ph.d. og cand.mag. Lektor på Københavns Universitet. Rådgiver i strategisk kommunikation.

Profil

Jesper Højberg

Mag.art. Adjungeret professor på CBS og bestyrelsesformand i Kforum, Advice A/S og Groupcare.

Profil

Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem teori og praksis, med cases fra private virksomheder, offentlige institutioner og interesseorganisationer. De studerende trænes individuelt og i grupper i at løse kampagne- og brandingopgaver.

Det afsluttende projekt er fx at udvikle en kampagnestrategi, designe en identitets- og logoproces, en historiefortællingsproces, løse et netværksproblem eller lignende.

Prisen omfatter
Prisen dækker undervisning, vejleding, eksamen samt forplejning på undervisningsdagene. Du skal derudover påregne udgifter til bøger og materialer.

Niveau
Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang
Kurset har et omfang på 10 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav
For at blive optaget på kurset skal du mindst have:

  • en relevant kort videregående uddannelse
  • 2 års relevant erhvervserfaring efter din uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

I tilfælde af afbud
Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du må melde afbud.

Læs mere om regler for framelding.

Prefooter web-form

Foreslå indhold til underskoven

Underskoven

Opdatér Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.

Instagram

  • Bunkeren 💙
.
.
.
.
#dmjx #danmarksmedieogjournalisthøjskole #bunkerliv #architecture #journalism #aarhus #mitaarhus
  • Poster Generator for upcoming show in Copenhagen with Deadpan and Visitor Kane. Programmed in Processing it let’s you use the keys to try the various illustrations, tweak them and alter with the mouse.
  • For ca. 4 år siden begyndte jeg som projektleder hos Distortion. Det var her, at jeg fandt ud af at jeg ville uddanne mig indenfor en eller anden form for projektledelse - og heldigvis endte jeg med at læse MPL på DMJX💙 …Nu 4 år efter er jeg blevet afdelingsleder for Gadearmbåndsafdelingen og er i fuld gang med at arrangere Distortions 20års jubilæum, hvilket bliver et BRAG af en fest!
__
Så her får i lidt billeder fra kontoret på min ynglings ø✌🏽
_____________
 #dmjx #DMJXminuge #cphdistortion #huskatkøb #Gadearmbånd @_idanicoline
  • #id1720 skal lave brandede minispil i #Unity under kyndig vejledning af Karsten Viese fra Mechanical Fruits #dmjx #dmjxid
  • Bliv-klog-tid i køkkenet. 
#aestudiar #dmjx #forsentpåenmandag
  • ER DU VORES NYE PRAKTIKANT? 
Shangies har brug for en dygtig grafisk praktikant med æstetisk sans.
Kan du lave fint, kreativt indhold til de sociale medier, flot web site design og samtidig bidrage med skønt humør på kontoret? Læs mere om stillingen i bio. Vi glæder os til at høre fra dig! #praktikant #grafiker #grafiskdesign #kea #danskdynamit #dmjx #kadk #shangies #shangiesbystilov
  • Hej med jer! Mit navn er Ida Nicoline (@idanicoline_ ) og i denne uge har jeg fået lov til at overtage DMJXs Instagramprofil.

Til at starte med får i 3 hurtige facts om mig:
▪️25 år
▪️København
▪️Læser Medieproduktion og Ledelse på 4. semester …Resten må i finder ud af i løbet af ugen - så STAY TUNED! #dmjx #dmjxminuge
  • Århus, day 24.
.
.
.
Sobota v Århusu = no makeup, no budík, velká snídaně (spíš oběd), nákup v Ikea (další), zamilování se do tohodle křesla, @platfi a 15 minutové dilema ohledne nákupu svíček, nakup v Lidlu, práce, práce, práce, rozbitej telefon, party, McDonalds, 12km chůze, spát.

PS. Jahodovej shake sucks.
.
.
.
#århus #aarhus #denmark #dmjx #diary #ikea #chair #redisthenewblack #haha