Skip to main content
Effektmåling og annoncering på sociale medier

Effektmåling og annoncering på sociale medier

Lær at annoncere samt måle og forstå værdien af din indsats på sociale medier.

Selvfølgelig er din virksomhed på sociale medier, men opnår I noget med det?

Og hvad er det egentligt, I vil opnå?

Ingen succes uden måling

Alle, der arbejder målrettet med sociale medier, har behov for at vide, om indsatsen er på rette spor, og om den i sidste ende opfylder de erklærede mål.

Konkrete redskaber til styring

På dette kursus lærer du at designe en effektmålingsplan, som du efterfølgende kan tage med hjem i din virksomhed og implementere.

Du lærer at opstille konkrete succeskriterier og “Key Performance Indicators”, som du løbende kan følge op på og korrigere indsatsen efter. Du får også en bedre forståelse af meningen bag et ”like” og andre bløde KPI’er, så du bedre kan vurdere værdien bag indsatsen.

Du lærer samtidigt også at opstille et annonceringskoncept, så du kan målrette din indsats og dykke et spadestik dybere i målingen på din indsats. Du lærer rent praktisk at annoncere på sociale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn og TikTok, og hvordan din indsats her er bedst brugt. Dvs. du får nogle simple strategier, som sørger for, at annonceringen bliver en hjælp – og ikke en tidsrøver – til at opnå de ønskede resultater.

Du lærer at bruge dit gode indhold, få det ud til den rette målgruppe og skabe resultater – også med en lille indsats, da du typisk har mange andre opgaver på en arbejdsdag.

Du får både et overblik over metoder og principper. Og du får mulighed for at dykke ned i maskinrummet på de forskellige tjenester.

På kurset lærer du at

  • arbejde med og anvende Avinash Kaushik's (Google) "Digital Marketing and Measurement Model".
  • forstå betydningen af indsatsen og dataen bag.
  • anvende metoder og redskaber til automatiseret og systematisk annoncering på Facebook, Instagram, LinkedIn og TikTok, herunder at bruge Metas, LinkedIns og TikToks annoncesystem i praksis
  • lave en effektmålingsrapport, som du kan bruge til at udvikle din indsats på sociale medier.

Underviser

Lykke Borreskov er stifter og direktør af Borreskov Kommunikation, som har formålet at hjælpe kunderne med at skabe målbar værdi på sociale medier. Lykke har et særligt fokus på og forkærlighed for strategi, annoncering og effektmåling, da hun mener, at disse tre ting går hånd i hånd for at opnå succes.

Gæsteundervisere

I løbet af kurset vil du møde forskellige gæsteundervisere, som vil bidrage med konkret og praktisk viden, brugbare cases samt dele ud af egne erfaringer.

Du vil blandt andre møde David Lorentzen, der siden 2012 har rådgivet og undervist i Facebooks annoncesystems muligheder – og begrænsninger. Hans fokus er på praktisk orienterede, nemt implementerbare strategier og arbejdsgange, som hjælper dig til at få arbejdet gjort, så du kan bruge tiden på noget, der er meget mere vigtigt (og sjovere) end bøvlet teknik: Indhold!

Forudsætninger for at deltage på kurset

  • Du har et basalt kendskab til sociale medier og arbejder med det i din dagligdag
  • Du har adgang til en virksomhedsside på sociale medier – Facebook, Instagram, og/eller LinkedIn og TikTok
  • Du har oprettet en annoncekonto tilknyttet din side.

Eksamen

Kurset afsluttes med aflevering af en skriftlig eksamensopgave, som bliver bedømt efter 7-trinsskalaen med intern censur.

Sted

Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, Amagerfælledvej 190, 2300 København S.

Det indgår i prisen

Frokost er inkluderet i prisen, og du får serveret kaffe, kage og frugt i pauserne både formiddag og eftermiddag.

Du skal regne med en udgift på op til 1.000 kr. for faglitteratur til kurset.

Kurser

Niveau

Kurset er kompetencegivende på diplomniveau. Overblik over niveauerne i det danske uddannelsessystem

Omfang

Kurset har et omfang på 5 ECTS. Læs mere om ECTS

Adgangskrav

For at blive optaget på kurset skal du mindst have

  • en relevant videregående uddannelse mindst på niveau med en erhvervsakademiuddannelse, en akademiuddannelse eller en bacheloruddannelse
  • minimum 2 års relevant erhvervserfaring. Det betyder, at journalistik, kommunikation eller formidling har været en central del af dit arbejde i minimum 2 år efter endt uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene? Sådan søger du om dispensation

 

Undervisere på dette kursus

Gæsteunderviser Lykke Borreskov

Lykke Borreskov

Stifter af bureauet Borreskov Kommunikation, der hjælper kunder med at skabe målbar værdi på sociale medier. Lykke har særlig fokus på strategi, annoncering og effektmåling, fordi disse tre ting går hånd i hånd for at opnå succes.

Kontakt os

Har du et spørgsmål?

Ring eller skriv til en af vores kursuskoordinatorer eller studievejledere, hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp.

Kontakt